Hier zijn 8 effectieve webdesign principes die u zou moeten weten en volgen.

 

Opmerking: Webdesign Antwerpen is een onderdeel van Ozon Webdesign.

 

Effectief Webdesign Principe # 1: Visuele Hiërarchie van Webdesign Antwerpen.

Visuele hiërarchie is een van de belangrijkste principes van goed webdesign. Het is de volgorde waarin het menselijk oog het ziet wat het ziet.

 

Bepaalde onderdelen van uw website zijn belangrijker dan anderen (formulieren, acties, waarde propositie enz.), En u wilt dat ze meer aandacht krijgen dan de minder belangrijke onderdelen. Als jouw website menu 10 pagina’s heeft, zijn ze allemaal even belangrijk? Waar wil je dat de gebruiker klikt? Maak belangrijke links meer prominent zichtbaar!

Hiërarchie komt niet alleen uit grootte. Amazon maakt de ‘Add to cart’ oproep naar de actie knop meer prominente door gebruik te maken van kleur.

Begin met de zakelijke doelstelling

U moet elementen op uw website rangschikken op basis van uw bedrijfsdoelstelling. Als u geen specifiek doel hebt, kunt u niet weten wat u moet prioriteren.

 

Meer over de visuele hiërarchie.

Effectief Web Design Principe # 2: De gulden snede zoals toegepast door Webdesign Antwerpen.

De gulden snede is een magisch getal 1.618 (\ varphi) dat alle dingen verhoudt tot het esthetisch aangenaam (of zo wordt het toch geloofd).

Dan is er ook de Fibonacci-volgorde waarin elke term wordt gedefinieerd als de som van de twee vorige termen: 0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21 enzovoort. Het interessante is dat we twee schijnbaar niet-gerelateerde onderwerpen hebben die hetzelfde exacte nummer produceren.

Hier ziet u hoe de gulden snede zich uitstrekt:

Veel artiesten en architecten, alsook Webdesign Antwerpen – Ozon Webdesign hebben hun werken geproportioneerd om de gulden snede te benaderen. Een bekend voorbeeld is het Pantheon, gebouwd in het oude Griekenland:

Kan het worden gebruikt voor webdesign? Zeker weten. Wij bij Webdesign Antwerpen doen niet anders!

Dit geldt natuurlijk alleen voor de kleinste versie van de gebruikersinterface. Als uw browservenster breder is, wordt uw gegevensvenster uitgebreid om een ​​groter nut te bieden, waarbij deze verhoudingen worden verwijderd. Maar de smalste breedte laat zien waar we begonnen, ratio-wise.

Dus, als uw lay-out breedte 960 px is, verdeel het met 1.618 (= 593px). Nu weet je dat het inhoudsoppervlak 593px en sidebar 367px moet zijn. Als de website hoogte 760px lang is, kunt u deze splitsen in 470px en 290px bits (760 / 1.618 = ~ 470).

Webdesign Antwerpen maakt steeds gebruik van de Gulden Snede in al haar ontwerpen.

Effectief Web Design Principe # 3: Hick’s Law gebruikt door Webdesign Antwerpen.

Hick’s wet zegt dat met elke extra keuze de tijd vergroot om een ​​beslissing te nemen.

Je hebt het talloze malen ervaren in restaurants. Menu’s met grote opties maken het moeilijk om uw menu te kiezen. Als het slechts 2 opties biedt, zou het nemen van een beslissing veel minder tijd nemen. Dit lijkt op Paradox of Choice – hoe meer je mensen geeft, hoe makkelijker het is om niets te kiezen.

Volgens ons, bij Webdesign Antwerpen – Ozon is hoe meer opties een gebruiker heeft bij het gebruik van uw website, hoe moeilijker het zal zijn (of helemaal niet gebruikt). Dus om een ​​plezieriger ervaring te bieden, moeten we keuzes verminderen. Om een ​​beter webdesign te maken, moet het proces om afleidende opties te elimineren doorlopend in het ontwerpproces blijven.

In het tijdperk van oneindige keuze hebben mensen betere filters nodig! Als u een groot aantal producten verkoopt, voeg dan betere filters toe voor makkelijker besluitvorming.